torsdag 23 augusti 2018

Cuckold


Fick en kommentar på bloggen angående om vi hade ett cuckold-förhållande och även om killen gillar tanken av att jag nån gång har något äventyr på egen hand så vill jag inte kalla det cuckold.

Jag menar - man kan ju vara swingers och byta sexpartner på så sätt. Killen ser mig med någon annan, men behöver ju inte vara cuckold för det.

Samma sak när det gäller att ha trekant med en extra kille. Det kan vara cuckold, men kan vara en vanlig trekant där alla har samma roll och syn på varandra.

Jag blev i alla fall nyfiken på vad cuckold egentligen innebär och står för. Så jag hittade följande text på engelska.

Unlike the traditional definition of the term, in fetish usage a cuckold is complicit in his (or her) partner's sexual "infidelity"; the wife who enjoys cuckolding her husband is called a cuckoldress if the man is more submissive.

If a couple can keep the fantasy in the bedroom, or come to an agreement where being cuckolded in reality does not damage the relationship, they may try it out in reality. 

However, the primary proponent of the fantasy is almost always the one being humiliated, or the cuckold convinces his lover to participate in the fantasy for them, though other "cuckolds" may prefer their lover to initiate the situation instead. 

The fetish fantasy does not work at all if the cuckold is being humiliated against their will.

Det står bland annat att fantasin ofta innefattar att en blir förnedrad. Men att det endast är ett spel och inte på riktigt. Utan om förnedringen är på riktigt så är det inte cuckold.

Utan istället är det en form av överenskommelse där man spelar på känslan/fantasin att någon blir förnedrad och utsatt.

Det är väl så jag sett på cuckold som begrepp. Ofta är det en kille som liksom förnedrar sig själv genom att bjuda bort tjejen.

4 kommentarer:

  1. Har du snapchat och instagram? Tack för en jätte bra blogg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderat på snapchat, men vill inte blanda min vanliga med min "porriga". Så blogg och mail är det som gäller.

      Radera
  2. Sugvänliga bröst det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår vad du menar. Större än mina är dom i alla fall.

      Radera