söndag 26 mars 2023

Hårt sex fortsättning

Jag nämnde tidigare dokumentärserien på SVT som dom döpt till just Hårt sex. Nu har jag tittat igenom dom avsnitten.

Det var mycket fokus på hur yngre påverkas av porr och hur dagens samhälle med internet, TikTok och så vidare gör att det konsumeras porr på ett helt annat sätt än tidigare. Samt hur detta påverkar tittarna och hur gränserna för många har förskjutits.

Vanliga så kallad vanilla sex anses nästan tråkigt och många ser det mer naturligt att experimentera och i samband med detta menar man att många kommer i kläm.

Tjejer berättade om hur dom träffat killar som tagit strypgrepp, någon hade helt utan förvarning blivit slagen i ansiktet och någon hade varit med om att killen tvingade sig in analt.

Jag tycker diskussionen har varit uppe flera gånger tidigare, men samtidigt kanske det inte är helt fel att uppmärksamma det på nytt. Vanligt sex kan vara väldigt skönt och spännande och att hoppa över det och endast rikta in sig på "hårt sex" kan få många konsekvenser.

En del gillar hårdare sex, men det kanske inte ska vara normen. Kanske inte något för första dejten och kanske inte det första man ska göra i sin första relation.

Det lyftes även fram problem med killar som har svårt att bli upphetsade av vanligt sex eller var tvungna att kolla på porr för att få till det. Det är ju också ett problem som tål att tänkas på. Jag kommer själv ihåg när jag var ung och oerfaren. Då kunde jag vara hemskt våt och kåt bara utav minsta lilla tillstymelse av något som gick att relatera till sex.

Jag och killen har ibland hårt sex och ibland snällare sex. Jag uppskattar både ock, men iblnad passar det ena bättre än det andra. Oftast har vi dock snällare och "tråkigare" sex, men det är himla skönt ändå. Dessutom finns det många andra sätt att krydda det hela med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar