lördag 4 mars 2023

Hårt sex

Jag såg att SVT och Uppdrag granskning har kommit med en serie om Hårt sex. Jag har inte hunnit se något ännu, men som jag förstår det tar dom upp frågor som: Har hårt sex har blivit en norm? Hur vill tjejer egentligen ha det? Den eviga frågan om porr och dess påverkan samt hur man ska ställa sig till dessa frågor och vem man kan prata med.

Jag vill inte vara någon moraltant och den här bloggen har dessutom en helt annan fokus och mening. Samtidigt är det kanske inte helt fel att ibland stanna upp och fundera lite.

Jag tänkte som sagt titta vad det här är och det kommer nog att komma något inlägg senare om ämnet. 

Hårt sex - Uppdrag granskning (SVTPlay)

3 kommentarer:

  1. Förstår inte riktigt det här med hårt sex, kanske finns kvinnor som tänder på det men jag tycker att det skall var skönt för båda. Ett givande och tagande ta ett strypgrepp på partnern förstår jag mig inte på.
    Om det är porrens fel kan diskuteras, en porrfilm är ju inte på riktigt okey det har sex men en kärleks akt påminner inte mycket om en akt i en film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Poängen tror jag är att porren har så stor inverkan idag. Speciellt på unga och då flyttas den där gränsen fram och många tror att normen är hårt sex och att det då lätt går över gränsen.

      Radera
  2. Har du någon gång varit med flera killar samtidigt?

    SvaraRadera