lördag 11 april 2020

Doktor

Det pratas ju mycket om sjukvården i tider som dessa.

Det här med att träffa en doktor alltså.

Det är en roll jag kan känna mig lite utlämnad inför. Ingen man säger emot, utan liksom bara gör snällt det han ber om.

Har bara haft en lite pirrig situation med en manlig doktor tidigare. Var blandat pinsamt och spännande. Var några år sedan. Måste ha varit 15 eller 16 år och det hade börjar klia jobbigt där nere. Så till slut försökte jag få en tid och eftersom det var svårt att få tid då fick jag åka till en annan vårdscentral.

Var en inte så gammal kille... mellan 35-40 skulle jag gissa jag fick träffa. Han var ganska liten och asiatiskt utseende. Blyg och orolig förklarade jag mitt problem för honom och han sa att vi skulle titta på det och att vi skulle gå till ett undersökningsrum.

Så vi gick längst in i en korridor och han stängde dörren bakom oss och bad mig ta av mig byxor och trosor och sätta mig i en enklare gynstol som stod i hörnet.

Sagt och gjort - där låg jag med min fitta och rumpa naken i vädret och han kom fram och tittade på mig. Särade på min fitta och tittade. Kommer ihåg att det var en väldigt blandad känsla att ligga där.

Vet att han frågade en del saker och sen säger han att han ska bara undersöka. Frågade om det gick bra.

Inte den situationen man säger nej.

Fick iaf en kräm jag smorde med och problemet gick bort ganska snabbt.

2 kommentarer:

  1. Så fint att det blev en bra undersökning. Behövde doktorn sära mycket på dig för att undersöka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var ganska utlämnande att ligga med benen särade och vilande på sånna där stöd.

      Radera