torsdag 24 december 2020

Julafton

God Jul på er allesammans. Hoppas ni haft en bra Julafton och än mer väntar :D

Jag har haft det bra och nu har jag lämnat julstöket för den här dagen och vilar ut i hemmets trygga vrå. Killen skulle göra nåt ärende, men jag skulle vara redo när han är tillbaka. Så vad passar inte bättre än att jag skriver en hälsning här på bloggen.

Har ni varit snälla i år och fått något spännande paket (eller kanske varit nog stygga för den delen)?

Är väl mest troligt en skröna, men ni har väl hört om en mormor som öppnade ett paket som hade blivit felaktigt inslaget. Det var nämligen analkulor i hennes paket och hon kunde inte förstå hur man skulle bära det halsbandet. Det saknade ju ett lås som vanliga halsband annars har :)

En annan pinsamhet som däremot är mer sann är när man som tonåring får ett paket innehållande stringtrosor som man får öppna inför alla. Man vill ha trosorna, men kanske inte riktigt visa upp dom för hela släkten.

Hur som helst... nu ska jag göra mig redo för killen och se om jag varit snäll eller stygg i år ;)



2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att han inte gjorde dig besviken. Var du kåt när han kom tillbaka?
    Hoppas att du skriver om vad som hände
    God jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste ju att nåt skulle hända. Vi hade ju varit lite småkåta under dagen, men är ju svårt när man inte är helt ensammen.

      Radera