onsdag 17 mars 2021

Good boys (fetischer)

Snubblade över en annorlunda dokumentär. Vi vet ju alla att det finns alla möjliga kombinationer av sexuella läggningar, sexfantasier och fetischer där ute.

Vissa finner vi själva intressanta och vissa finner vi fullständigt obegripliga.

Jag snubbalade över SVTs dokumentär Good Boys som handlar av vanliga svenskar som sysslar med puppy play.

Vad är nu detta? Det var min första tanke, men samtidigt kunde jag inte låta bli att förundras. 

Det handlar alltså om att klä ut sig till hund eller hundvalp (puppy) och delvis ta den rollen. Lite som en form av cosplay. I vissa fall är det sexuellt anspel, i vissa fall tycks det vara dominants och undergivenhet inblandat och ibland är det bara mysigt. Vem gillar inte en hundvalp liksom?

Man får följa ett gäng som sysslar med den här fetischen och bland annat åker på en av världens största fetischfester. Det är en annorlunda värld som målas upp och jag fann det allt mer fascinerande.



Från början kände jag att jag ganska starkt tog avstånd från det här konstiga, men det fick mig även att börja tänka. Det skadar ingen och dom verkar ju ha det rätt trevligt och mysigt faktiskt.

Jag tänker att det finns ganska mycket inom sex och fetisch som kan gå lite över styr. Utan att ha nån erfarenhet tänker jag på hårdare dominans och ibland kan saker nästan förknippas med våld och då gissar jag att det även går överstyr ibland.

Dom i dokumentären verkar bry sig om varandra och snarare ha det rätt mysigt, även om det så klart förekommer sex.

En tanke som slog mig är att det kanske är bra att gå in i en roll som en söt hundvalp. Som jag skrev tidigare - vem gillar inte en hundvalp? 

Vem vill göra en hundvalp illa liksom?


Dokumentären går att se på SVTPlay på följande länk: https://www.svtplay.se/good-boys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar