lördag 24 juli 2021

Ökat försäljning av sexleksaker

SVT har lagt upp två artiklar angående sexleksaker och att det har ökat under pandemin. Bland annat så intervjuar dom en kvinna öppet berättar om sin sexleksaker och att det är nånting extra i hennes sexliv tillsammans med sin man.

Jag tycker ju själv det är något väldigt privat och inte något jag pratar om med kompisar direkt. Däremot är det ju något spännande och något jag däremot pratar om här på bloggen. Men då är det ju i hemlighet och blir på ett helt annat sätt.


Dom intervjuar även en butikschef för en butik som säljer sexleksaker som berättar att försäljningen ökat. Att många verkar vilja prova på något nytt och när det inte går att träffa andra människor, resa och liknande på samma sätt som tidigare så tycks många söka sig till sexleksaker.

Jag har ju själv köpt några nya leksaker och just min Satisfyer är jag väldigt nöjd med. Både på egen hand men även många sköna ställningar tillsammans med killen. Jag kanske får skriva om det något gång. Ni kanske till och med önskar illustrativa bilder :)

Har ni någon erfarenhet eller upplevelse av någon leksak som är värt att berätta om? Ni får gärna skriva här eller ett mail till mig.

7 kommentarer:

  1. Ok bra med dildo?

    Mvh D

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dildo kan vara helt okay. Just det penetrerande är svårt att ersätta med en dildo, däremot är det skönare ute på klitoris tycker jag. Vibrationer och sånt. Sen tycker jag Satisfyern med lufttryck varit helt fantastisk när jag väl lärt mig att använda den.

      Radera
  2. Jag som man har en lösfitta som. Är riktigt skön. Inte lika bra som en riktig fitta men ändå. Det är kulor som snurrar runt kuken. Fyller man den med mycket glidmedel så är den riktigt skön. Ibland har man inte tillgång till en riktig fitta så då får man ta vad man haver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns lite olika för killar. Min kille har testat nån kopia av fleshlight typ sen har han en Satisfyer for Men som man kan öka trycket i typ. Fungerade sämre under användning, men man fungerade för att justera i förväg hur tight leksaken är. Den gillar han i alla fall.

      Radera
  3. Okej Du tycker mest om beröring av klitoris?

    Tack för dina svar Josefin kram D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sexleksaker fungerar bäst kring klitoris tycker jag i alla fall när det handlar om beröring och den effekten. Sen finns det ju spännande saker som sätter igång annat. Ta typ handbojor eller nåt sånt.

      Radera
  4. Ok du tycker om att bli "fångad " ?

    Tänd på att bli helt i andras händer?
    Tack för dina svar kram David

    SvaraRadera