fredag 23 juli 2021

Träningskläder

Det har blivit att man varit mycket hemma och inte träffat så många andra sista året. Fast nu när man börjar se ett slut på corona-tiden så har jag upptäckt att jag skulle behövt vara ute och rört mig lite mer än jag gjort.

Jag behöver ta tag i det här med träning igen och har även några kompisar som är i samma tankar. Då jag är tjej så är ju det första man måste göra att uppdatera garderoben :)

Man vill ju vara fin när man tränar och sen är det alltid lika tillfredställande att få komma hem och packa upp något nytt inköp. Jag har tittat runt lite på nätet efter middagen och är lite kluven.

Jag vill ju ha något snyggt som är "inne", samtidigt vill jag ha något bekvämt. Jag är inte en sån där extrem träningsmänniska och sen är jag faktiskt ganska blyg och försiktig när jag är ute bland människor. Jag vill liksom inte visa för mycket och upplever att många träningskläder gör just det.



Tights av olika slag är nästan ett måste. Själv är jag nästan den som föredrar ett par något mindre tighta byxor eller shorts. Dels tycker jag allt för tighta byxor avslöjar lite för mycket av formerna och jag har haft nåt par som blev väldigt genomskinliga när man typ böjde sig framåt.

Sen uppmärksammade jag att alla toppar är ganska korta och nästan är som att bara ha sport-bh. Visst är det svalt och skönt, men jag känner mig lite naken.

Sen får jag erkänna att många tjejer är skitsnygga i träningskläder. Jag brukar ha svårt att hålla blicken borta och blir lite avundsjuk. Jag kanske får köpa något och sen vänja mig vid att vara lite mer lättklädd än min comfort zone. 

Jag gissar att ni killar ser mycket ni gillar på gymmet och bland motionerande tjejer i allmänhet. Min kille vill inte riktigt erkänna att han tittar, men jag har kommit på honom flera gånger.

9 kommentarer:

  1. Ja jag har sett fina damer med thight och topp utan bh på gymmet ,jag kastar någon blick vill ej stirra.En pinsam sak jag har själv tajts på gymmet ,fått stånd några gånger fick sätta benen i kors, mvh D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkte många gånger på att det måste vara svårt för er killar ibland att dölja när ni blir kåta. Ni kanske inte alltid får stånd, men har ju förstått att en kuk kan bli hård av lite av varje. Även när det inte är så lämpligt.

      Radera
  2. Älskar en kvinnokropp utan trosa och tajts mvh D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troskanten vill man ju helst dölja, vet i och för sig inte varför det är så hemskt om det syns :) Men finns ju vissa knep för sånt.

      Radera
    2. Jag gillar när troskanten syns eller när trosan sticker fram. Så man kan flukta lite. Gillar när en kvinna blir riktigt svettig. Kuken står som en tältpinne i byxan.

      Radera
  3. Viktigast att det sitter skönt på dig

    Mvh D

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blir ķåtare av träning;)

    Ja ej kul med stånd på badplatsen heller om man är på nakenbad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träning sätter väl igång både ett och annat i kroppen då man blir både piggare och kanske lite kåtare också. Ja just på badplatser måste det vara jobbigt att bli kåt och få stånd då det är svårt att dölja.

      Radera
  5. Ja träningskläder på tjejer är ju något speciellt, och speciellt tajts och en sport-bh på en brunbränd kropp är ju extra hett ;)
    Äsch inte har du något att skämmas för eller behöver dölja :)

    SvaraRadera